Jumaat, 18 November 2011

Ummi... 2 bulan


Umi tidak mengalami alahan masa mengandung anak pertama..alhamdulilah. Boleh bawa kereta balik besut, panjat tangga 4 tingkat dan bersyukur sangat segalanya dipermudahkan.

3 bulan usia baby dalam kandungan umi

Rabu, 2 November 2011

Alhamdulilah...berita sangat gembira

Assalamualaikum...

Berita yang sangat mengembirakan walid apabila ummi telah disahkan mengandung. Syukur pada Allah atas pemberian ini yang mana diingini oleh setiap pasangan yang berumahtangga. Setelah mengira kandungan ummi rupanya ummi bunting pelamin. Ummi sangat bersyukur atas kurniaan rezeki ini.
baby berusia 8 minggu (19 Oktober 2011)
Sebenarnya belum sampai masa nya lagi untuk ummi scan tapi disebabkan kandungan ummi keluar darah, jadi doktor membuat pemeriksaan lanjut takut kandungan ummi bermasalah. Alhamdulilah setelah di scan , kandungan ummi berada dalam keadaan baik.

Ramai yang menjangka kami akan mendapat anak lelaki daripada tanda2 yang ada pada ummi.

Pertamanya : Darah yang keluar semasa mengandung tetapi tidak sakit (ada orang mengatakan darah yang keluar itu dipanggil "seri muka") menandakan ummi akan mendapat anak lelaki..itu pengalaman sepupu ummi sendiri yang mendapat anak lelaki.

Kedua: Dua kali ummi bermimpi makan ketam dan sangat mengidam nak makan ketam..kami mencari ketam di Tok Bali, Kelantan. Kata penjual ketam, ibu mengandung yang mengidam makan ketam biasanya akan mendapat anak lelaki...itu pentanda nya saje..apapun kita tengok lah lahir nanti.

akhirnya dapat makan ketam...
Ketiga: Walid ada seorang anak saudara perempuan yang berusia 8 bulan dan setiap kali ummi pegang baby kecil ini...masa tu jugak lah dia akan tertidur atas riba ummi. Kakak ipar cakap, ummi bakal dapat anak lelaki sebab baby perempuan serasi bila ummi bersamanya..

Keempat:Hidung ummi kembang semerbak sejak mengandung ni..itu jugak petanda ummi bakal mendapat anak lelaki. Info ini kawan sekerja ummi yang bagitau sebab beliau pernah mengandung anak lelaki dan hidungnya kembang semerbak...hahahahahah

Apapun ummi terima walaupun anak ummi yang bakal dilahirkan nanti samada perempuan atau lelaki..asalkan baby ummi sihat dan menjadi anak yang soleh.

* syukur allamdulilah..ummi tidak mengalami apa-apa alahan sepanjang mengandung ini..langsung tak menyusahkan ummi..harap2 semuanya selamat..

Jumaat, 30 September 2011

Ummi terima walid seadanya...

Assalamualaikum...

Alhamdulilah ummi selamat menjadi isteri kepada Abd. Ghani bin Harun pada 2.9.2011 bersamaan 4 Syawal 1433 tepat jam 9.40 malam di masjid Bukit Payong, Besut yang diwalikan oleh adik ummi. Majlis persandingan diadakan pada 3.9.2011 di rumah ummi dan majlis menyambut menantu pada 4.9.2011 di rumah walid. Syukur pada Allah kerana memudahkan segala urusan ummi dan walid.

belakang rumah jee

Dan bermula lah tanggungjawab ummi sebagai seorang isteri. Semoga ummi dapat menjalankan amanah ini sebaiknya dan pada Allah tempat ummi meminta perlindungan. Ummi terima walid seadanya....



berdebar-debar...

majlis kami...







Jumaat, 1 Julai 2011

Ummi....kisahnya bermula

Assalamualaikum...

Jodoh dan ajal adalah ketetapan Allah pada setiap hambanya. Percaya atau tidak ummi sendiri tidak menyangka bahawa ummi akan berkahwin dalam usia 32 tahun setelah ummi puas berfikir masih adakah lagi jodoh untuk ummi...hehehehehe...kawan2 selalu mengejek ummi bahawa jodoh ummi telah meninggal...sabar je lahh tapi ummi anggap itu satu gurauan kawan2. Apapun sebagai hamba Allah jangan kita putus meminta pertolongan dariNYA dan  sesungguhnya Allah Maha Mendengar lagi Maha Mengetahui. 
hasil karya walid...




Genap hari lahir ummi yang ke 32 pada 1 Julai 2011, ummi dilamar dan percayalah kuasa Allah mengatasi segalanya kerana jejaka itu merupakan kekasih pertama ummi semasa di sekolah menengah. Hampir 14 tahun kami tidak bertemu dan kami disatukan pada usia ini. Semoga dipermudahkan segala urusan kami nanti.



Ummi....kisah persekolahan

Assalamualaikum...

Sambungan dari kisah pertemuan ummi dan walid...imbas kembali saat perkenalan pada tahun 1996.

Ummi kenal walid semasa tingkatan 5 dimana walid berada di kelas 2 dan kiriman salam merupakan permulaan kami. Ummi tak kenal sangat pun walid tetapi kenal bila ada kiriman salam. Kami tak lah bercinta jiwa karat mana pun sebab ummi nak tumpukan perhatian dalam SPM


Setelah result spm keluar, ummi dah tak jumpa walid lagi. Dengan keputusan SPM dan menjadi antara salah seorang pelajar terbaik SPM (1996), cewwwhhhhh....ummi telah ditawarkan meneruskan pelajaran ke ITM (sekarang dah tukar UiTM), Shah Alam dalam jurusan Rekabentuk Dalaman selama 3 tahun. Ummi pun tak pasti keputusan SPM walid dan dimana walid meneruskan pelajaran. Nampak sangat tak de feeling kan..

Jadi kisah cinta ummi dan walid berhenti di sini saje...